Jak usunąć bany i filtry Google

Prowadzenie rozpoznawalnej witryny www wymaga jej efektywnego sytuowana w przeglądarkach, aby była zauważalna dla potencjalnych klientów i miała niezachwianą pozycję. Niekiedy jednak nasze zabiegi powodują naruszenie norm profesjonalnej optymalizacji i na stronę mogą być nałożone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – co to jest?

Ban od Google stanowi najsurowszy sposób kary, jakiemu może zostać poddana witryna internetowa. Jest to całkowite zlikwidowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w praktyce znacznie utrudnia prowadzenie firmy. Pamiętajmy, że gros użytkowników korzysta z Google, więc po zbanowaniu portalu wskaźnik naszych gości gwałtownie zmaleje. Natomiast zastosowanie filtra obniża położenie strony www w rezultatach wyszukiwarki, co również źle oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją nakładane osobiście przez ekipę Google filtry ręczne i wywoływane mechanicznie przez specjalne systemy filtry algorytmiczne.

Czy da się pokonać bany i filtry Google?

Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za używanie zbyt dużej liczby odsyłaczy kierujących na naszą witrynę www lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej wysokiej pozycji. Żeby zlikwidować ban od Google musimy wcześniej zweryfikować jego przyczynę. Najlepiej zlecić to profesjonalnej firmie SEO, która sprawnie rozprawi się z banem. Procedura może jednak potrwać nawet 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.