Filtr Google – usuwanie linków zostaw profesjonalistom

Spostrzegłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Wszystkie czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te usprawnią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może mocno uszczuplić finanse firmy, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.