Jeżeli chcesz zamówić pozycjonowanie i optymalizację, zajrzyj na seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Funkcjonują trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– miejscowość (przykładowo “weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Żoliborz”)
– kraj (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do osób mieszkających na danym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny rodzaj pozycjonowania to dobre i wypróbowane rozwiązanie dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to też dużo niższa konkurencja. Istotne jest również to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Philips MG5720/15 srebrna,
– smartfon Huawei P20 czerwony,
– obuwie Adidas Runfalcon czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment towarów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, finały Pucharu Polski w piłce nożnej czy Dzień Ojca. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Najczęściej trzeba zacząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony internetowej.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]