Sprawdź, kto ma w swojej ofercie audyt sklepu.
Pojęcie audytu – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem rozmaitych aspektów, np. organizacyjnych i finansowych, a także ocenę perspektyw przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza więc audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony www, oceniająca różne jej elementy, jak meta opisy i tytuły, kod strony, hierarchię nagłówków, szybkość ładowania się strony i wiele mniej i bardziej znaczących aspektów. Oprócz samego wyliczenia błędów oraz nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się również wskazówki odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem dostępności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, a także poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by znalazła ona wszystkie błędy na stronie oraz – co istotne – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – sporo błędów zdoła zauważyć tylko człowiek
W sieci można znaleźć sporo narzędzi i stron, dzięki którym można w mgnieniu oka i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Pozytywy tej opcji? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Co niemiara. Wersje testowe czy też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą funkcji, nie są doskonałe. Jeśli już znajdą jakieś uchybienia na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Dużo pomyłek (przykładowo w kodzie) spostrzec można jedynie w trakcie analizy przeprowadzonej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie algorytm.
Na audyt SEO realizowany przez agencję czeka się zwykle od kilku dni do mniej więcej 30 dni. Czas na przekazanie analizy powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich istotnych problemów kryjących się na stronie. Jeżeli strona została postawiona na gotowym szablonie albo na platformie pokroju Shoper czy Magento, to elementów do naprawienia może być wiele. Jeśli witryna wolno się ładuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na ważne dla klienta słowa kluczowe, to również są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest trafnym rozwiązaniem.
Audyt SEO – co pokaże, gdy będzie przeprowadzony uważnie
Uważnie zrealizowany audyt SEO może ujawnić liczne błędy witryny, m.in:
- wolne ładowanie się strony w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
- powody słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość treści na stronie,
- jakość kodu witryny,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- brak albo źle wykonana integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]