O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte zabronione metody pozycjonowania.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Częściej spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na okres 30 dni, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów wejdą na naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.